Serviciu echilibrare roti

O roată dezechilibrată provoacă vibrații neplăcute, sesizabile la anumite viteze. Prin urmare, echilibrarea roților la fiecare înlocuire a anvelopelor a devenit necesară.Dacă simți vibrații în volan la viteze între 90 și 110 km/h, trebuie să echilibrezi roțile din FAȚĂ. Dacă simți vibrații în scaunul șoferului, trebuie să echilibrezi roțile din SPATE.

Când vorbim despre echilibrarea roților, vorbim, de fapt, despre unitatea anvelopă + jantă. O roată poate fi debalansată atunci când una dintre zonele anvelopei sau jantei este mai grea sau mai ușoară decât celelalte. Această masă distribuită inegal creează dezechilibrarea. 

Echilibrarea roților este o intervenție care vizează compensarea roții cu o masă pentru a restabili echilibrul și a face optimă rotirea.

Adesea, când sunt montate anvelopei, există un mic dezechilibru la anvelopă sau la roată și aceste efecte se pot combina pentru a amplifica dezechilibrul dinamic. Prin urmare, echilibrarea dinamică trebuie efectuată sistematic atunci când anvelopele sunt înlocuite sau montate la loc.

Echilibrarea se asociază cu montajul. Acesta este efectuat sistematic de un specialist atunci când vă montează anvelopa.

Dacă este destul de mare, orice dezechilibru la nivelul ansamblului roată și anvelopă poate genera vibrații la suspensie și structura vehiculului la anumite viteze. Astfel de vibrații pot nu doar face neplăcut condusul, dar pot accelera uzura benzii de rulare a anvelopei sau a altor componente ale suspensiei vehiculului. Uzura prematură conduce la costuri sporite, deoarece anvelopa va trebui înlocuită înainte de vreme.

Echilibrarea roților asigură că veți evita inconvenientul vibrațiilor inconfortabile în mașină și cheltuielile premature pentru înlocuirea anvelopei uzate neuniform.

Principalul semnal este atunci când remarcați vibrații în timpul condusului, ceea ce provoacă disconfort. Puteți remarca aceste vibrații în volan, podea, tablou de bord sau scaune.

Dezechilibrul este adesea resimțit atunci când vehiculul ajunge la anumite viteze care reprezintă frecvențele naturale de vibrare în sistemele suspensiei și structura vehiculului de exemplu.

Echilibrarea este mereu necesară la montarea anvelopei. Dacă ați lovit roata, de exemplu de o bordură, janta poate fi deteriorată și roata trebuie reechilibrată. Dacă aveți dubii, adresați-vă unui specialist.

Specialistul utilizează o mașină de echilibrat roți pentru detectarea zonelor neechilibrate ale ansamblului anvelopă – jantă. Apoi așază greutăți pe exteriorul sau pe interiorul jantei, în locurile detectate de mașină, pentru a compensa dezechilibrul.

– Pe jantele de oțel: specialistul agață greutăți pe flanșele jantei.
– Pe jantele de aluminiu:  specialistul așază greutăți pe benzile adezive în spatele spițele pentru a evita deteriorarea jantei.

Meniul Principal Categoria De Meniu Contact
Ce cauți în Partdo?